Bylarm: Å utvikle en artistkarriere i en digital økonomi
Hvilke muligheter har norske artister for å øke sine inntekter fra strømming? Hva kan vi lære av suksesshistorien til Astrid S? Hvilke muligheter har norske artister for å øke inntektene og nå et større publikum?
27. februar 2020 kl. 16:00 - 17:00 |
|
Dansens Hus, Oslo |
|
Kulturrådet, Bylarm |
I 2019 initierte Kulturrådet det treårige utviklingsprosjektet Kulturøkonomi. Prosjektet har som mål å utvikle en styrket og helhetlig satsing på kulturøkonomi, kunstnerøkonomi og kreativ næring. Kulturøkonomiprosjektet ønsker å forstå hvordan kunstnere og institusjoner kan øke sine inntekter og nå ut til et større og bredere publikum.
I denne bolken ser vi nærmere på hvilke muligheter norske artister har for å øke sine inntekter fra strømming, og ved å dykke ned i suksesshistorien til Astrid S tar vi praten om hvordan man bygger en vellykket musikkarriere. Sesjonen avsluttes med en panelsamtale der vi diskuterer hvilke muligheter og utfordringer det nye digitale musikkmarkedet skaper.
Medvirkende: Sveinung Rindal (The Orchard), Halvor Marstrander (Interstellar Management) og Henning Mongstad (Kulturrådet).
Paneldeltakere: Sveinung Rindal (The Orchard), Erle Strøm (HES), Hanne Hukkelberg (artist), Marte Thorsby (IFPI Norge). Moderator: Anja Nylund Hagen (Universitetet i Oslo (UiO).
Program
16:00
Hvilke muligheter har norske artister for å øke inntektene fra strømming? Sveinung Rindal, The Orchard
16:15
Hva skal til for å bygge en vellykket musikkariere? Case: Astrid S. Halvor Marstrander i samtale med Henning Mongstad
16:30
Panelsamtale: Hvilke muligheter har norske artister for å øke inntektene og nå et større publikum?
NB! Denne bolken henger sammen med bolken
"Cultural Economy Part I: Spotify on how to break through in the digital economy (EN)".
Du må ha delegatpass til by:Larm for å delta på denne bolken.