Søknad og rapportering
Institusjoner og virksomheter som søker om statstilskudd i Altinn, må søke om tilskudd og rapportere på bruk av tilskuddet hvert år.
- Skjemaet «Budsjettsøknad 2026» er tilgjengelig fra 1. november 2024, med frist for innsending 1. desember 2024.
- Skjemaene «Rapport 2024» og «Statistikk 2024» er tilgjengelige fra 1. februar 2025, med frist for innsending 1. mars 2025.
Informasjon om å fylle ut skjema
Vi oppfordrer til å lese informasjon om skjemautfylling og alle hjelpetekster i Altinn nøye, og begynne på arbeidet i god tid før fristen. Du kan gjøre endringer i skjemaene helt fram til fristen går ut.
Veiledning til budsjettsøknadsskjemaet
Veiledning til rapporteringsskjemaet
Veiledning til statistikkskjemaet
Søknadsportalen Altinn
Søknad og rapportering leveres gjennom søknadsportalen Altinn. For å få tilgang, må den eller de som skal fylle ut skjemaet på vegne av virksomheten logge seg inn i sin egen Altinn-profil via ID-porten.
Trenger du hjelp med innlogging?
Ofte stilte spørsmål om søknadsprosess og Altinn
Se Altinns egen hjelpeside om innlogging
Øvrig veiledning og kontakt
Kulturdirektoratet holder digitale veiledningsmøter for institusjoner og virksomheter som skal levere budsjettsøknad, rapport og statistikk. Møtene skjer i forbindelse med at skjemaene åpnes i Altinn i november og februar.
Finn kommende veiledningsmøter i kalenderen
Virksomheter som mottar tilskudd over kap. 320, post 74 og 75 og kap. 323, post 70, kan ta kontakt med Kulturdirektoratet hvis de fortsatt har ubesvarte spørsmål, se kontaktinformasjon under.